LO tar negative campaigning till ny nivå

Detta blir det andra inlägget om valaffischer. Idag presenterade nämligen LO sina valaffischer, som finns uppe from måndag. Ja du läste rätt, ett fackförbund som inte bara stödjer med 90 miljoner och gratis arbetskraft utom som nu också ska göra valaffischer. Om LO ville ha en snackis kring sina valaffischer har det lyckats, för mer negativ campaining har aldrig skådats i Sverige. LO har hängt foton på Hägglund, Olofsson, Reinfeldt och Björklund samt finansminister Anders Borg (M), sedan har männen har skäggstubb och alla ser lite grådaskiga ut.

Foto/affisch från valaffisch.se

Facket ska vara till för alla som vill vara medlemmar. Men LO gör det väldigt svårt för sina medlemmar när de så tydligt bekräftar att organisationen stöttar Socialdemokraterna, trots att många av deras medlemmar inte gör det. 1/3 av LO:s medlemmar röstade på Alliansen förra året och det lär bli fler detta val. Negativa kampanjer brukar slå tillbaka men framför allt så har LO inte gjort vad deras medlemmar vill.

LO tar negative campaigning till ny nivå. Dessutom kan inte stå för det utan kallar det ”tuff kampanj & kanske lite elak”. Känns mer som SSU men de jobbar ju en del ihop….

Carl B Hamilton har gjort en undersökning av LO:s stöd till Socialdemokraterna. Han har kommit fram till 90 miljoner kronor i reda pengar och 550 miljoner i gratis arbetskraft, summa 630 miljoner kronor. Edwardsson har i sin tur räknat och uppskattar kostnaden för varje socialdemokratisk väljare till 300 kronor. LO själva säger att Hamilton har helt fel och att det rör sig om 77 miljoner utan mandatperioden. Det tror jag personligen inte en sekund på…

Var social, dela med dig!
,